המפתח החשוב ביותר לתקשורת בין אישית אפקטיבית והשפעה על אחרים NLP

ב NLP קיימים הרבה כלים וטכניקות לשפר את אותה תקשורת בין אישית (ראפור) ושדרוג יכולת ההשפעה והשכנוע, במאמר הזה אני רוצה לשתף אתכם בדבר האחד שהוא הבסיס להכל והרבה יותר חשוב מכל טכניקה קיימת.

קוראים לו  "להצטרף למפת העולם של האחר מתוך סקרנות וכבוד"

הרעיון הוא שאם אנחנו רוצים להוביל בן אדם, אם אנחנו רוצים להשפיע ולשכנע במכירות או בחיים האישיים.

אנחנו חייבים קודם כל להצטרף אל האדם השני ולכבד את תפיסת העולם שלו. וזה לא משנה אם אנחנו רוצים להשיג ממנו משהו או אם כל מה שאנחנו רוצים זה רק לתת ולעזור .

למה זה המפתח הכי חשוב עבור תקשורת בין אישית והשפעה?

הסיבה שכל כך חשוב להצטרף למפת העולם של האחר, היא שאנשים שונים תופסים את העולם אחרת לגמרי, שני אנשים יכולים להיות באותו אירוע בדיוק, לראות ולשמוע אותו הדבר, ובכל זאת לחוות משהו שונה לחלוטין, לתת פרשנות ומשמעות שונה לחלוטין.

ולמרות שזה מאוד ברור לנו, עדיין כשזה מגיע לניסיון להשפיע ולהעביר מסר לאנשים אחרים, הנטייה שלנו היא לעשות את זה על פי איך שאנחנו תופסים את העולם, ואז אם האדם האחר דומה לנו, יכול להיות שמאוד נשפיע עליו, אבל אם הוא שונה מאתנו נוצרת בעיה, ומנהיגים, אנשי מכירות או כל אדם שרוצה להשפיע על אחרים, לא יכולים להסתמך על כך, הם צריכים למצוא דרך לדבר עם האחרים בשפה שלהם, להיכנס לתוך הראש של האדם עליו הם רוצים להשפיע ולהבין את הערכים שחשובים לו.

איך לגייס עובדים על פי שיטת ההשפעה שהצגנו

נניח שאני רוצה לשכנע מישהו לבוא לעבוד אצלי ואני מאמין שמה שטוב בלעבוד בעסק שלי זה שיש אפשרות לעבודה משמעותית שתורמת לאנשים ומקנה ערך וזה מה שנותן לי באופן אישי מוטיבציה לעבודה,  אבל לא את כל האנשים זה מה שישכנע לבוא.

יש אנשים שהכי טוב יהיה להדגיש בפניהם שהעבודה הזו תביא להם יציבות כלכלית וביטחון

יש כאלו שמה שהכי יניע אותם זה שמדובר בעבודה מגוונת ומרגשת

אחרים מחפשים כבוד ומוניטין ורוצים להרגיש בעלי משמעות, ולעומתם יש כאלו שהכי חשוב להם זה סביבת העבודה והאווירה במשרד.

ובנוסף, יש גם אנשים שמה שיתפוס את תשומת ליבם זה אם אומר להם שבעבודה הזו הם יכולים להתפתח ולצמוח. באותו אופן ניתן למצוא עוד מגוון רחב של סוגי אנשים ומניעים למה להגיע לעבודה.

אנחנו צריכים לזהות בשיחה המקדימה מה האדם מעריך, מה חשוב לו, ואז לדבר אליו בשפה שלו ולא בשפה שלנו. לדבר אל "המפה" שלו ולא דרך "המפה" שלנו.

כבוד והערכה – הבסיס העמוק עבור תקשורת בין אישית אפקטיבית

מסקנה עוד יותר בסיסית וחשובה שנובעת מהשוני בין תפיסות העולם, היא שעלינו תמיד לכבד ולהעריך את האחר אם אנחנו רוצים להשפיע עליו, זה לא אומר שחייבים להסכים, זה רק אומר שעלינו לזכור שברגע שאנחנו מותחים ביקורת או מגיעים בגישה מזלזלת שפוסלת את צורת החשיבה של האחר, לא רק שאנחנו שורפים את היכולת להשפיע, אנחנו שורפים את כל מערכת היחסים.

במיוחד אם אנחנו רוצים לתת עצה או להניע אדם לפעולה, אנחנו חייבים לשמור על כבוד כלפיו, גם אם אנחנו חושבים שמה שהוא עושה זה ממש טיפשי/ מסוכן/ חסר הגיון לחלוטין, עדיין אנחנו לא יכולים לפסול אותו, כי גם אם זה באמת התנהגות טיפשית, זה לא אומר שהוא טיפש.

בNLP אנחנו עושים הבחנה בין אנשים לבין ההתנהגות שלהם, וגם בין ההתנהגות שלהם לבין הכוונה החיובית העליונה שמאוחרי ההתנהגות. אנחנו מנסים להתחבר לתפיסת העולם של הבן אדם ולהבין למה הוא בחר להתנהג ככה, ולא משנה אם אנחנו מסכימים עם התפיסה או לא, זה תמיד יהיה מתוך כבוד וסקרנות.

הצטרפות למפת העולם של האחר והובלה

כשמלמדים ראפור, אז אומרים שכדי להוביל צריך קודם צריך להצטרף על ידי שמשקפים את שפת הגוף וטון הדיבור, אבל בעצם הראפור הכי עמוק, ההצטרפות הכי טובה שיש היא לקבל ולהכיל את הבן אדם כמו שהוא. אין דבר שאנשים יותר יעריכו ויאהבו מזה שתקבלו אותם.

והם יודעים לזהות ולהרגיש מתי זה אמיתי, אי אפשר לזייף את זה. זה מתבטא בתקשורת הלא מילולית, ולכן זה גם המפתח הכי חשוב לתקשורת בין אישית אפקטיבית, להשפעה ולשכנוע, כי על הבסיס הזה  אח"כ מלבישים את כל הטכניקות, כל העקרונות וכל השיטות ובלי הבסיס הזה לא יעזרו כל הטכניקות.

ומה שיפה הוא שלא צריך יום לימודים ארוך כדי להתחיל ליישם, זה עניין של גישה. אז מוזמנים להתחיל וליישם עכשיו.

אני מזמין אותך לשאול כל שאלה כאן למטה

אשמח לענות לך באופן אישי ואולי גם לכתוב מאמר או להעלות וידאו במיוחד בשבילך

בהרבה כבוד והערכה

שחר כהן

[sc name="דף נחיתה מכללת תוצאות" ]

להזמנת הרצאות, סדנאות וקורסים ליחצו כאן

לאימון אישי לחצו כאן (מספר מוגבל של מפגשים)

רוצים לדעת מי זה שחר כהן? ליחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן