ראפור – איך ליצור חיבור ופתיחות עם אנשים תוך 5 שניות (NLP)

קריינות של המאמר – ראפור – איך ליצור חיבור ופתיחות תוך 5 שניות

דמיינו שהייתה לכם דרך לייצר תקשורת מעולה וחיבור עם כל אדם שאתם פוגשים באופן מידי. שיטה שתאפשר לכם לייצר אמון ופתיחות גם עם אנשים שרק הרגע הכרתם.

שיטה שאם תשתמשו בה, גם עליכם יגידו שיש לכם קסם אישי, אנשים יסמכו עליכם יותר וירגישו שכיף להם אתכם. הם ירגישו שאתם משדרים איתם על אותו הגל.

ולא רק שתוכלו לייצר את הכימיה והחיבור האלו, השיטה הזאת גם תאפשר לכם לשפר בהרבה את יכולת ההשפעה והשכנוע, כי אנשים יותר ייפתחו אליכם ויתנו בכם אמון.

רוצים לשפר ראפור ומיומנויות תקשורות כל הזמן?

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת WhatsApp בה אשלח פעם בשבוע משפט השראה + סרטון ומאמר שיעזרו לכם לבנות מערכות יחסים מצוינות.

בנוסף, בידקו את הקורס הדיגיטלי NLP לביטחון עצמי שמעבר לכל הכלים החזקים שיש בו על התפתחות אישית ועבודה פנימית, תמצאו בו גם פרק שלם ומקיף על ראפור ופרק שלם על השפעה.

ואם בא לכם ללמוד ראפור בקבוצה פרונטלית ובמסגרת קורס NLP פרקטישינר עם הכשרה מקצועית והסמכה לאמן ב-NLP לחצו כאן על הקישור, מלאו את הטופס ותקבלו את כל הפרטים.

ראפור – איזה מזל שלמדתי NLP

אני יכול לשתף אתכם שבאופן אישי לא השכלתי להשתמש בשיטה המדהימה הזאת בתחילת דרכי ב-NLP  ולמרות שצברתי ידע רב וכלים שאפשרו לי לייצר פריצות דרך עם אנשים, אנשים לא בהכרח רצו להיעזר בי.

ומה יכול להיות יותר מתסכל מהידיעה שיש לנו ערך לתת לאדם אחר, אבל הוא לא  מעוניין לקבל מאתנו, רק כי לא פיתחנו מספיק את מיומנויות התקשורת.

תחשבו איך מרגיש בעל עסק שיודע שיש לו מוצר שווה, ורק בגלל שהוא לא מספיק משכנע ולא יודע לייצר אמון הוא לא מצליח למכור את המוצר.

תארו לעצמכם איך מרגישים גבר או אישה שמחפשים זוגיות ויודעים שיש להם מה להציע, יודעים שיש להם אהבה לתת, אבל למרות שהם מנסים שוב ושוב, השיחות לא זורמות והם לא מצליחים לייצר חיבור ופתיחות.

אז אני לא צריך להסביר עד כמה הסיטואציות האלו מתסכלות, אבל אני כן יכול להגיד שבעזרת ראפור אפשר לפתור את כל הבעיות האלו, ולא רק לפתור אותן, אלא גם להשיג את כל הדברים המדהימים שתיארנו בתחילת המאמר.

מה זה ראפור ?

ראפור זו מילה בצרפתית שהמשמעות שלה היא תקשורת פתוחה והרמונית.

והאמת שראפור זה לא איזה סוד מסתורי, זה משהו שכולנו עושים כל הזמן. הרי לכל אחד מאתנו יש את השיחות הזורמות והנעימות שמיד נוצר חיבור, זו יכולות שטבועה בנו. העניין הוא רק לדעת איך לשכפל אותה לאותן סיטואציות שהתקשורת לא זורמת בהן.

מה שעשו חוקרי ה-NLP  כשהם דגמו גאוני תקשורת, זה לחפש אחר אותם מרכיבים שעושים את ההבדל, והם אכן גילו כמה דברים מעניינים שתכף נסביר.

איך נוצר ראפור?

ראפור נוצר על ידי תחושה של מכנה משותף, וכמו שאמרנו אנחנו עושים את זה באופן טבעי. הרי מיד כשאנו מכירים אדם חדש אנחנו מחפשים אם יש לנו חברים משותפים, מקומות ששנינו היינו בהם, תחביבים משותפים, או מה שנקרא בשפת הרחוב "פיצוחים".

אנשים אוהבים אנשים כשדומים להם

יש משפט יפה שאומר:

"אנשים כמהים לאנשים כמוהם"

או במילים פשוטות "אנשים אוהבים אנשים שדומים להם"

ואני מזמין אתכם לחשוב לרגע על האנשים שאתם הכי אוהבים ומתחברים איתם. האם הם דומים לכם ?

או לחלופין האם הם דומים לאדם שאתם שואפים להיות ?

המחשה נוספת:

חישבו על התחביב הכי גדול שלכם… ועכשיו חישבו מה היה קורה אילו הייתם פוגשים אדם שגם עבורו זה התחביב המועדף… כנראה שהיה בינכם חיבור טוב, נכון?

ראפור ברמה גבוה יותר

אבל כמו שאתם מבינים אם אנחנו חייבים שיהיה לנו מכנה משותף עם האדם או שנהיה דומים לו כדי לייצר ראפור, זה לא עוזר לנו הרבה. כי תמיד יהיו אנשים ששונים מאתנו. והרי בכותרת הבטחנו שיטה שתאפשר לנו לייצר חיבור ופתיחות עם כל אדם.

שזה אכן אפשרי בגלל שב-NLP  אנחנו לא מחפשים ליצור מכנה משותף עם החלק המודע, אלא דווקא עם תת המודע. ואת זה אנחנו עושים על ידי שימוש בתקשורת לא מילולית, כלומר שפת גוף וטון דיבור.

ראפור בתקשורת לא מילולית

מה שחוקרי ה-NLP גילו זה שברגע שלשני אנשים יש תקשורת טובה, אז באופן טבעי נוצרת אצלם התאמה בשפת הגוף וכשאחד משנה תנוחה או זז קצת, השני זז ביחד איתו.

ביצירת ראפור אנחנו משתמשים בדיוק בעקרון הזה, רק הפוך. אנחנו משקפים את שפת הגוף של האדם השני או מתאימים את עצמינו חלקית וזה משדר לתת המודע שלו שאנחנו ביחד איתו.

ראפור

בשפה המקצועית זה נקרא התאמה ושיקוף, ומה שיפה בזה הוא שאם יודעים לעשות התאמה ושיקוף עם תת המודע אז אנשים ירגישו בנוח איתנו ויתחברו אלינו אפילו במקרים שיש חוסר הסכמה מילולית.

כי הרי על פי מחקרים מילים מהוות רק 7% מהתקשורת. ולכן התאמה בשפת הגוף וטון הדיבור היא הרבה יותר חשובה ממכנה משותף מילולי ומאפשרת ליצור ראפור הרבה יותר חזק ועמוק.

איך לבנות ראפור בעזרת התאמה ושיקוף

אז עכשיו ניתן רשימה של אלמנטים בתקשורת הלא מילולית שאפשר לעשות איתם התאמה ושיקוף. ההמלצה היא לקחת כל יום אלמנט אחד ולנסות להתמקד בו. הרעיון הוא לזהות את הניואנסים אצל האדם השני ולשקף אותם אצלנו.

  • שפת גוף – תנוחה/ יציבה/ מחוות ידיים.
  • דיבור: טון/ קצב/ עוצמה/ גוון.
  • נשימה: מהירה –איטית/ עמוקה-רדודה.
  • קירבה– מה המרחב האישי שהאדם צריך כדי להרגיש בנוח.
  • מגע:  איך האדם לוחץ את היד איך הוא מחבק, איך הוא טופח על השכם.
  • עיניים: כיוון מבט/ מיקוד אישונים/ מצמוצים/ תנועות עיניים (רמה מתקדמת שארחיב עליה בהמשך)
  • הבעות פנים: סקרנות/ התלהבות/ פליאה/ הפתעה…. וגם נגיעות בפנים.
  • *שפה: מילות מפתח/ ביטויים מיוחדים/ מילים שמעלות רגש (מילולי, אבל ברמה הלא מודעת)
  • *מערכת ייצוג: ויזואלי/ אודיטורי/ קינסטטי (דרך חזקה ומתקדמת לייצר ראפור שארחיב עליה בהמשך אז כדאי לעקוב בפייסבוק וביוטיוב)
להצטרף למצב הרגשי

אם זה יותר מידי עמוס בשבילכם, אולי מפתח אחד מרכזי לזכור יהיה להצטרף למצב הרגשי, כיוון שהמצב הרגשי מתבטא בשפת הגוף וכשאנחנו תואמים ברגש, אז כל השאר מסנכרן כבר לבד.

ראפור למתקדמים

חשוב לזכור שאנחנו לא רוצים לחקות את האדם כמו תוכי, אלא להצטרף אליו בצורה עדינה.  בסופו של דבר התאמה ושיקוף הם תוצר טבעי שמתרחש כשיש חיבור בין אנשים. ואמנם אנחנו עושים אותו באופן מלאכותי, אך אנשים יודעים להרגיש את האנרגיה שלנו.

אם נבוא מתוך גישה שמסתקרנת מהאדם השני, מתוך רצון כנה ליצור חיבור ופתיחות כדי באמת לתת מעצמנו, אז ראפור יעבוד לנו מדהים.

אבל ברגע שאנשים מנסים לבנות ראפור בצורה טכנית, קרה ואינטרסנטית.  זה לא עובד, כי טכניקה קרה לא מהווה תחליף לתקשורת כנה.

ועל כך ממש מומלץ להרחיב במאמר על 5 השגיאות ששוברות ראפור

ועוד יותר במאמר על 5 הטעויות בתקשורת בין אישית

המאמרים האלו יעשו לכם קיצור דרך ענק ויחסכו המון זמן ותסכול.

כמו כן, מה שלמדנו עכשיו זה רק על קצה המזלג ממה שיש ל-NLP להציע ויש עוד הרבה כלים ותובנות עליהם הרחבתי וארחיב בסרטונים השונים, אז שווה לעקוב אחרי ערוץ היוטיוב כדי לקבל עוד תכנים מעניינים ואיכותיים בחינם.

אם אתם רוצים לקבל הרחבה ממש איכותית על יצירת ראפור ועל השפעה, ממליץ לכם לבדוק את הקורס הדיגיטלי NLP לביטחון עצמי, שם תמצאו פרק שלם ומקיף על ראפור.

ואם ממש בא לכם ללמוד את כל ה-NLP בצורה מסודרת בקבוצה פרונטלית ולקבל הסמכה של מאמני NLP, אז מכאן אפשר לקבל פרטים על קורס NLP פרקטישינר.

מקרב לב

שחר

בונוס – פודקאסט על איך להתחבר עם אנשים וליצור מערכות יחסים איכותיות

רוצים להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף בחוויות ותובנות?

יש שתי דרכים לעשות זאת:

1. בתגובות של ערוץ היוטיוב. אני מגיב מהר ומשקיע זמן רב כדי לקרוא הכל ולענות.

ובלי קשר שווה לעקוב שם, כדי לקבל בחינם תכנים איכותיים שעולים רק ביוטיוב.

2. באינסטגרם. אני עושה שאלות ותשובות בסטורי.

כמובן, גם באינסטגרם תמצאו תוכן בלעדי, ממוקד ואיכותי שמתפרסם רק שם.

לאימון אישי משולב NLP כיתבו לי

לחצו כאן כדי לקבל השראה שבועית לWhatsApp (הודעה אחת בשבוע)

לקורס המקיף והמושקע NLP ביטחון עצמי שמעביר אתכם תהליך עומק רגשי.

2 תגובות

    1. זה תלוי בהמון גורמים, אין לי תשובה אחת
      בהקשר הספציפי של הראפור, אפשר להצטרף ולהוביל גם לזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן