איך לשפר דימוי עצמי ולהפוך לתסריטאי והיוצר של חייך (NLP)

רוצים לשפר את אותו דימוי עצמי שלכם?

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת WhatsApp בה אשלח פעם בשבוע משפט השראה + סרטון ומאמר שיעזרו לכם לשפר את הדימוי העצמי ועוד תחומים רבים.

וגם בידקו את הקורס הדיגיטלי המקיף והמושקע NLP לביטחון עצמי שבו תוכלו לעשות עבודת עומק על דימוי העצמי.

מה זה דימוי עצמי

במאמר הקודם הסברנו מה זה דימוי עצמי והצענו שיטות שונות איך לשפר אותו. מבין כל השיטות, אמרנו שאחת החשובות היא העבודה ברמה של התסריטאי, כלומר לערער את התפיסות והאמונות לגבי מי אנחנו ולהגדיר את עצמנו מחדש.

דימוי עצמי הוא תמונה מנטאלית ותיוג

הסיבה שזה אפשרי, היא שבעצם הדימוי העצמי הוא מנטאלי בלבד, אין בהכרח קשר בינו לבין מה שקורה במציאות , מה שלא אומר שאין קשר בכלל.

כלומר, אם יש לנו דימוי עצמי נמוך מול המין השני, כנראה שבאמת התקשינו בעבר. אם לילד יש דימוי עצמי נמוך במתמטיקה כנראה שיש לזה קשר למציאות.

הבעיה היא שבעוד ש"המציאות", כלומר, הגוף שלנו, המיומנויות שלנו, הסביבה, אלו משתנים ללא הרף וניתנים לשיפור מתמיד. הדימוי העצמי לא בהכרח משתנה יחד איתם, ואז הוא מחבל בהצלחה שלנו.

כי אנחנו מאוד מאמינים לדימוי העצמי וחושבים "זה מי שאני, נולדתי ככה, תמיד הייתי ככה, זה מה שאני מסוגל/ת" וכל עוד יש לנו את הרעיון הזה, העתיד שלנו ייווצר על ידי העבר, ואנחנו נמשיך עם אותם דפוסים ואותן התנהגויות שלא בהכרח מקדמות אותנו.

וכדי לשבור את הגלגל הזה, חייבים קודם להבין שהדימוי הוא רק מנטאלי ולא מי שאנחנו באמת.

דוגמה: איך לשפר דימוי עצמי של ביישן

לדוגמה, אם גבר חושב שהוא ביישן, ובגלל זה הוא לא יכול להצליח עם בחורות. כמובן שזה יגרום לו לשדר חוסר ביטחון, ימנע ממנו מלגשת לבחורות וישאיר אותו בודד.

אבל, כשמתבוננים לעמוק מגלים שיש שם הכללות עיוותים והשמטות, כי יש סיטואציות ורגעים שהוא לא ביישן בהם. וגם אם הוא ביישן, זה לא אומר שאין לו אפשרות להצליח. זה גם לא אומר שהוא תמיד יישאר ככה, הרי לא חרוט לו על המצח ביישן. ואולי יש דברים שאפשר לעשות כדי לעבוד על זה.

ומה בכלל המשמעות של להיות ביישן? איך הוא יודע מתי אדם נחשב לביישן? מה בדיוק הוא עושה שגורם לו להיות לו להיות ביישן?

יותר מזה, מאיפה הגיע לו הרעיון לראש? מה בעבר שלו גורם לו להאמין ככה? מי אמר לו שהוא ביישן? ומה הוא חייב לחשוב ולהאמין כדי שזה ישפיע על הרגשות שלו ועל הפעולות שלו?

ברגע שמתחילים לחקור מה נמצא מתחת למושגים ולתוויות. זה מתחיל לערער את האמונה שאנחנו אכן כאלו, ומאפשר להסתכל על הסיטואציה עם פחות הנחות מקדימות שמעמעמות ומעוותות את התפיסה.

ביישן

איך לשפר דימוי עצמי עם עבודת מודעות

זו הייתה דוגמה למקרה שבו האדם כבר שם על עצמו תיוגים, וכל מה שהיה צריך זה רק לערער קצת את המוצקות שלהם.

אבל..

יש פעמים שאין לנו את התיוג באופן מילולי, ואז הדימוי העצמי הוא משהו מעורפל שמנהל אותנו מתת המודע. מה שאפשר לעשות כדי להעלות אותו למודע, זה לנסות להפוך את האינטואיציות והתחושות למילים.  ברגע שנמצא את המילה, זה לבד עשוי לגרום לתפיסות המגבילות פשוט להתמוגג מעצמן בלי שיהיה צורך במשהו נוסף. וגם אם לא, אז לפחות יש עם מה לעבוד.

יותר מזה, הטענה היא שרק מעצם זה שקראתם את המאמרים והגברתם את המודעות לנושא, אתם כבר תשימו לב איך בימים הקרובים אתם תתחילו להבחין יותר ויותר באופן שבו הדימוי העצמי משפיע עליכם, וזה לבד יתחיל לעשות את העבודה בין אם תהיו מודעים לה ובין אם לאו.

תיוגים

תרגילי עזר לשפר דימוי עצמי

תרגיל אופציונלי לדוגמה, יכול להיות להשלים את המשפט:

מה שעוצר אותי בתחום (זוגיות/ קריירה/בריאות/…) זה שאני…..

או

מה שעוצר אותי עם המטרה שלי זה שאני…..

ואז לשאול את השאלות:

  • איך אני מרגיש/ה בהקשר הזה?
  • מה זה אומר עליי?
  • למה זה ככה?
  • מה המשמעות של זה?

זה יעזור להתחיל את העבודה ולראות שכל מה שתענו אלו רק רעיונות ותוויות שהן לא המציאות. והשאלה החשובה היא האם התוויות האלו מובילים אתכם למקומות טובים או תוקעים אתכם.

אחד הכלים הנלפיסטים שעוזרים לעשות את תהליך החקירה וההתעמקות הוא ה"מטה מודל" שזהו אמונות שאלת השאלות, אבל בכלי הזה לוקח זמן להתמחות ואני רוצה לתת לכם משהו פשוט יותר.

איך לשפר דימוי עצמי עם תרגיל כתיבה פשוט

האמת שלא חייבים כלים מתוחכמים, כי יותר חשוב לנסות לבחון באיזה מידה מי שאתם היום זה ביטוי של חוויות העבר שלכם. ביטוי של ההישגים והכישלונות שלכם, ביטוי של מה שאמרו ההורים, החברים, המורים.

ונסו לראות שזה לא מי שאתם באמת, כי אתם לא העבר שלכם, אתם לא הרגשות שלכם, אתם לא ההתנהגות שלכם, ואתם בטח לא התיוגים שאחרים שמו עליכם. אתם הרבה הרבה יותר מזה

ובלי להבין את הרעיון הבסיסי שהדימוי העצמי הוא רק תפיסה מנטאלית, לא יעזרו ואידאליזציות, לא הצהרות חיוביות, לא מדיטציות ואפילו לא הישגים או שבחים שיוכיחו לכם בפעול שאתם מסוגלים. ולעומת זאת, כשתופסים את הרעיונות האלו, קל להבין ששינוי אפשרי.

ולכן אני שואל אתכם לסיום

מי אתם רוצים להיות ?

איך נראית גרסת העל שלכם ?

דימוי עצמי

זה לא אומר שכמו שתגדירו אותה אתם תהפכו אליה, אבל זה כן יזרע את הזרעים ש99 אחוז מהאנשים לא מעזים לזרוע אפילו.

אז אני מאתגר אתכם להפוך לתסריטאים של חייכם, להפסיק לשחק בתסריטים שאחרים כתבו בשבילכם, לקחת את השליטה בחזרה, אולי זה לא יקרה ביום אחד, אבל אם תגדירו מי אתם רוצים להיות, וגם תעשו את המדיטציה המודרכת שתעזור להטמיע את ההגדרה החדשה בתת המודע. לא רק שזה יקרה, אלא שזה יקרה הרבה יותר מהר משאתם חושבים.

איך לעשות עבודת עומק על הדימוי העצמי

אם אתם רוצים ממש לבצע עבודת עומק ברמת תת המודע ומערכת האמונות, ממליץ לכם על הקורס הדיגיטלי המקיף והאיכותי, NLP לביטחון עצמי, אין ספק שהוא יקח אותכם כמה רמה קדימה.

מאחל לכם להתחבר לגרסת העל שלכם

כי אתם הרבה הרבה יותר ממה שאתם חושבים שאתם

מקרב לב

שחר כהן

בונוס 1: מדיטציות לשחרור הדימוי העצמי הישן ויצירת דימוי חדש ורצוי

מדיטציה חדשה ומומלצת יותר

המדיטציה המקורית (קצב קצת מהיר, אבל טוב למתחילים ולמי שמתקשה להתרכז).

בונוס 2: סרטונים נוספים שעוזרים לשפר את הדימוי העצמי

סרטון שעוסק באיך הדיבור הפנימי משפיע על הדימוי העצמי

פודקאסט נפלא על דימוי עצמי מנצח שהקלטתי עם שלומי חסטר

לאימון אישי משולב NLP

לחצו כאן כדי לקבל השראה שבועית לWhatsApp (הודעה אחת בשבוע).

עיקבו אחריי ב-Youtube ולחצו על סמל הפעמון כדי לקבל התראות על סרטונים חדשים.

עשו לייק ב-Facebook כדי להישאר מעודכנים בסרטונים ממוקדים שעולים רק שם.

עיקבו באינסטגרם כדי לקבל סרטונים מיוחדים, שירים על הנפש וציטוטי השראה.

5 תגובות

    1. שלום שמעון,
      שאלה מצוינת, ושאלת אותה גם בדיון בזמן הנכון
      יש קורס דיגיטלי חדש בדיוק על הנושא הזה של דימוי עצמי, ביטחון עצמי, הערכה עצמית
      קורס מקיף ועמוק שגם נותן המון תובנות וגם מביא המון כלים ותרגילים
      זה למעשה הרבה יותר מקורס של ללמוד, זה ממש לעבור תהליך של אימון אישי איתי

      במידה ואתה מעוניין תכתוב לי הודעה ואשלח לך יותר פרטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן