חשיבה חיובית – איך להטמיע הרגל של מחשבות חיוביות בעזרת טכניקת NLP "שאלות מעצימות"

סרטון בו אני מקריא את המאמר על חשיבה חיובית

סרטון בונוס על חשיבה חיובית וביטחון עצמי

רוצים לקבל סרטונים ומשפטים שיבנו לכם חשיבה חיובית?

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת WhatsApp בה תקבלו פעם בשבוע משפט השראה + סרטון ומאמר שיעזרו לכם כל הזמן להמשיך לתחזק חשיבה חיובית ואפקטיבית.

בנוסף, ממליץ לכם לבדוק את הקורס הדיגטלי NLP לביטחון עצמי שבו אני נותן כלים עוצמתיים במיוחד לשינוי דפוסי החשיבה ופיתוח הערכה עצמית ממקור פנימי ועמוק.

כלי מעשי לבניית הרגל של חשיבה חיובית

אחד הדברים שהכי חשובים לי הוא לספק ידע וכלים פשוטים שכל אחד יכול ליישם מיד בסיום הקריאה, וכמובן כלים שיתנו ערך משמעותי לחיים שלך.

במאמר הזה אני רוצה לשתף אותך בטכניקת NLP מהפשוטות ביותר, אך גם מהעוצמתיות ביותר, טכניקה שתאפשר לך לשנות דפוסי חשיבה מגבילים ולייצר הרגל חדש של חשיבה חיובית ואפקטיבית שיעזור לך להשיג יותר תוצאות רצויות והכי חשוב  יגרום לך להרגיש מצוין.

הקשר בין חשיבה חיובית ורגשות

רוב האנשים סבורים שמה שגורם להם להרגיש טוב או רע זה אירועים חיצוניים: מה שהאנשים סביבם עושים ואומרים, המצב במדינה, ההישגים החומריים שלהם וכ"ו..

על פי הגישה הזו, אם הכל מתרחש בהתאם לציפיות שלהם, אז הם יכולים להרגיש טוב, אבל אם קורים דברים "רעים" והם לא משיגים את מה שרוצים, אז הם מרגישים פחות חיובי.

זו גישה מאוד בעייתית, כי הרי לעולם לא נוכל לשלוט בנסיבות חיצוניות ובתוצאות, אך הבשורה היא שאם אנו לומדים לנהל את הרגלי החשיבה שלנו אנחנו יכולים במידה רבה לנהל את הרגשות ואת מה שאנו חווים.

רגשות הן לא משהו שקורה לנו, אלא משהו שאנחנו מייצרים

אמנם, אין ספק שאירועים חיצוניים משפיעים על הרגש, אך הם אינם מייצרים אותו, ההוכחה לכך היא ששני אנשים יכולים לעמוד באותה סיטואציה בדיוק. לראות ולשמוע את אותם הדברים, ובכל זאת להרגיש באופן שונה לחלוטין. הסיבה שזה מתרחש היא בגלל שאותם אנשים מתמקדים באספקטים שונים של הסיטואציה ונותנים לה פרשנות ומשמעות אחרת לגמרי, ולכן ניתן לומר שהסיבה העמוקה לרגש אינה דבר חיצוני, אלא תהליכים פנימיים.

לחשוב חיובי

שאלות הן התשובה – כך תצרו הרגל של חשיבה חיובית

התהליך של התמקדות באספקטים מסוימים קורה באופן אוטומטי בהתאם ל"תוכנות" שרצות לנו בראש, אבל פחות משנה כרגע למה ואיך המנגנון הפסיכולוגי הזה עובד, כי מטרת המאמר היא להעניק לך כלי שיאפשר לך לשנות את הרגש באופן מהיר וללא תלות במה שחווית ברגע הראשון. ושאלות הן מה שיאפשר לך לעשות זאת ולשנות את כיוון תשומת הלב בצורה מהירה ופשוטה.

הבעיה היא שבאופן טבעי אנו שואלים שאלות שמורידות אותנו כמו:

  • למה זה תמיד קורה לי?
  • איך הם יכולים לעשות ל את זה?
  • למה דווקא אני לא מצליח?
  • איך זה שתמיד אני נדפק?

וכמובן מה שאנחנו שואלים, אנחנו מקבלים עליו תשובה. 

זה תהליך לא מודע, אבל התוצאה שלו ברורה וניכרת לעין: רוב האנשים נוטים להתמקד בשלילי ולכוון את תשומת הלב שלהם לבעיות במקום לפתרונות.

לא מדובר בהערכה אישית, אלא בסטטיסטיקה מוכחת מדעית ואפילו מוסברת מבחינה אבולוציונית, ואף על פי כן,  זה לא אומר שאי אפשר לשנות הנטייה השלילית ולהחליף אותה בחיובית.

למעשה יש דרך מאוד פשוטה לייצר את אותה חשיבה חיובית ואפקטיבית, כל מה שצריך לעשות הוא להחליף את "השאלות המקטינות" ב"שאלות מעצימות"

איך להפוך חשיבה חיובית לדבר טבעי

בעזרת חזרה על השאלות המעצימות אתם לא רק תשנו את המצב הרגשי באותו הרגע, אלא ממש תייצרו הרגל מחשבתי חדש וחיובי, וככל שתענו על השאלות המעצימות בתדירות גבוהה יותר, כך האפקט המצטבר יהיה משמעותי יותר.

דמיינו ואדי קטן שאתם מזרימים אליו מים שוב ושוב ושוב, עד שלאט לאט הוא מתרחב והופך לנחל ובסוף לנהר, וכל פעם שרק יורד גשם. המים זורמים ומתנקזים אליו באופן אוטומטי.

באותו האופן בדיוק, כשאתם שואלים את השאלות אתם מייצרים שינויים פיזיים בנתיבים הנירולוגיים שלכם, רק עם הבדל קטן שהמוח שלנו הרבה יותר גמיש מסלעים ואדמה, ופסיכולוגיים אומרים שהוא יכול לייצר הרגלים ואוטומטיים חדשים אפילו תוך 21 ימים. ואם ממש תתמידו עם התהליך במשך מספר חודשים,  אז לא רק שתייצרו דפוסי חשיבה חיובית, אלא ממש תשנו את כל מערכת האמונות שלכם על העולם ועל עצמכם.

מהן השאלות שמייצרות חשיבה חיובית

הנה כמה שאלות שעוצבו על מנת לעזור לך לחוות יותר רגשות חיוביים ומצבי תודעה כמו: שמחה, אושר, מחויבות, נחישות התלהבות, תשוקה, הכרת תודה, אהבה וביטחון.

*כמובן אפשר לבחור שאלות אחרות בהתאם למצבים הרגשיים שברצונך לחוות יותר.

  1. מה מלהיב אותי ? למה אני מצפה בהתלהבות ? למה זה מלהיב אותי?
  2. על מה אני מכיר תודה בחיים שלי? מה יגרום לי להרגיש אסיר תודה אפילו יותר ?
  3. מה משמח אותי? מה גורם לי להנאה ועליזות? איזה דברים מהנים עשיתי לאחרונה?
  4. איזה דברים אני גאה שעשיתי? מה יגרום לי לחוש גאווה בעתיד ? למה אני גאה בזה?
  5. למה אני מחויב? מה גורם לי לפעול בנחישות? במה שווה להשקיע מאמץ? למה זה שווה?
  6.  מה אני אוהב בעצמי, מה אני אוהב באנשים אחרים ובעולם?

טיפ אחרון לפני שתתחילו לבנות הרגל של חשיבה חיובית

החכמה היא לא לענות כמו רובוט, אלא לנסות להרגיש וממש לחוש את התחושות בגוף, לכן נסו להתעמק במקרים ספציפיים במקום לחשוב על הכללות והפשטות. הפרטים הקטנים הם אלו שגורמים לנו להרגיש הכי הרבה, אבל דווקא אליהם אנו לא שמים לב.
בנוסף, ברגע שאתם כותבים ולא רק עונים בראש, זה מעצים את האפקט בכמה רמות, לכן ההמלצה היא לייצר לכם "מחברת שאלות מעצימות" ולענות על השאלות בכתב.

זה מאוד פשוט לעשות, אבל יותר פשוט לא לעשות

ידע לא עושה שינוי, תרגול עושה שינוי ובעוד שמאוד קל לתרגל, כי הטכניקה פשוטה, יותר קל לא להמשיך לקרוא עוד מאמרים ולשכוח מזה, אל תעשו את הטעות הזו, תבטיחו לעצמם לתרגל

קחו כמה דקות ביום לענות על השאלות ולהתמלא בעוצמה רגשית, זה ישנה לכם את היום, ישנה את התגובות שלכם למצבים מאתגרים, יגרום לכם לפעול ביותר נחישות ומחויבות, ישדרג את מערכות היחסים ובעיקר זה יגרום לכם להרגיש מצוין שבסופו של דבר זה מה שכולנו רוצים.

חשיבה חיובית

על כמה שאלות מעצימות לענות ביום כדי ליצור חשיבה חיובית?

שאלה מצוינת, ההמלצה שלי היא לקחת את כל שש השאלות שהצעתי, ביום הראשון, כלומר עכשיו לקחת לכם רבע שעה ולענות על כולם. לאחר מכן ביחרו אחת משתי אסטרטגיות תרגול

השיטה הראשונה: היא להמשיך לענות כל יום על כל השאלות, זה מושלם ונפלא, אך ישנה סכנה שלא תמידו יותר משבוע. וכאמור ההתמדה חשובה יותר מהכמות, לכן אם אתם מרגישים שזה קשה לכם.

השיטה השנייה: היא להתחייב במשך החודשים הקרובים לענות על שאלה אחת ביום, שישה ימים בשבוע ויום אחד הפסקה, אך כל שבוע חייבים לסיים את כל הסבב. כך גם תוכלו לוודא שתתמידו במשך חודשים ותבנו בוודאות הרגל של חשיבה חיובית וגם יהיה לכם גיוון.

ברגע שתתחילו מובטח שלא תרצו להפסיק!

מדיטציות לפיתוח חשיבה חיובית

התפקיד של המדיטציות, הוא גם כן למקד את הפוקוס במקומות הטובים ולפתח חשיבה חיובית, רק שהן עושות זאת בצורה חוויתית שמפעילה את הרגש חזק יותר, וגם ומשתמשןת גם בנשימה כדי להגביר את החוויה וליצור תחושה של רגיעה.

מדיטציה קצרה לחשיבה חיובית (6 דקות)

היתרון המרכזי של המדיטציה הספציפית הזאת, הוא שהיא מאוד קצרה ומיועדת לאנשים עמוסים או כאלו שקשה להם להתרכז ליותר מכמה דקות.

מדיטציה להטמעת ההרגל חשיבה חיובית (15 דקות)

זו המדיטציה שהכי דומה לתרגיל השאלות המעצימות שהסברתי במאמר, למעשה היא ממש התרגיל עצמו.

מדיטציה לחשיבה חיובית והכרת תודה (19 דקות)

המדיטציה הזו מתמקדת באופן ספציפי בשאלה על מה אנחנו מכירים תודה, שזו ככל הנראה השאלה החשובה ביותר.

אם אתם רוצים להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף בחוויות ותובנות, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בתגובות של ערוץ היוטיוב, שם אני עונה הכי מהר. ומשקיע זמן רב כדי לקרוא הכל ולענות לכולם.

אז תרגישו חופשי לכתוב לי שם. כמובן שווה לעקוב ביוטיוב גם בלי קשרפשוט כדי להישאר מעודכנים בתכנים איכותיים שעולים רק שם.

לאימון אישי משולב NLP כיתבו לי

לחצו כאן כדי לקבל השראה שבועית לWhatsApp (הודעה אחת בשבוע)

לקורס המקיף והמושקע NLP ביטחון עצמי שמעביר אתכם תהליך עומק רגשי.

עשו לייק ב-Facebook כדי להישאר מעודכנים בסרטונים ממוקדים שעולים רק שם.

עיקבו באינסטגרם לסרטונים קצרים, שירים על הנפש וציטוטים מעוררי השראה.

בחינם לזמן מוגבל: המדריך המלא ליצירת ביטחון עצמי יציב

עקבו אחרי ב YouTube

לחצו על הסמל האדום כדי לקבל סרטונים ותכנים איכותיים דרך YouTube

 

3 תגובות

  1. היי שחר, תודה על המאמר. האם צריך לענות בכל יום על אותן השאלות? כלומר, בכל פעם לנסות להיזכר בסיטואציות שונות בחיים שקרו בהתאם לשאלות ולרשום אותן? (30 יום * 3 שאלות זה 90 סיטואציות?? הבנתי נכון?)

    1. היי לינוי,
      טוב זו שאלה שעניתי עליה כבר מזמן כששאלת דרך הפייסבוק, אך מכיוון שהתגובות נמחקו אענה כאן שוב בקצרה לטובת הקוראים שיבואו אחרייך.

      התשובה היא כן, כל פעם להיזכר בדברים שונים, מצבים שונים ולרשום אותם, אבל.. גם אין בעיה לחזור על דברים מסוימים כל יום.
      מה שחשוב שזה יהיה משהו שבאמת מרגש אותך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *