איך להתגבר על פחד מכישלון ולמה סרטוני מוטיבציה לא באמת עובדים NLP

מטרת המאמר היא להקנות לך רעיונות וכלים שיעזרו לך להתמיד בעשייה שמקדמת את החלומות והמטרות שלך, לכן אני לא מתכוון סתם לספר לך סיפורים שכבר שמעת כמו הציטוט המפורסם של אדיסון שאמר שהוא לא נכשל 10,000 פעם רק מצא 10,00 דרכים איך זה לא עובד.

או כמו מה שאמר מייקל ג'ורדון "פספסתי יותר מ-9,000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. 26 פעמים סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיים שלי. וזו הסיבה שהצלחתי"

כי אני מניח שכבר שמעתם עליהם ועל עוד רבים אחרים שהכישלונות שלהם הובילו להצלחה. ובכל זאת, כשמגיע רגע האמת וצריך "לקחת את הזריקה" כשצריך להעז ולהסתכן בכישלון אמיתי, זה מפחיד.

 

רוצים לפתח מיינדסט חזק ולהתגבר על פחד מכישלון?

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת WhatsApp בה אשלח פעם בשבוע משפט השראה + סרטון ומאמר שיעזרו לכם לפתוח את השבוע עם אנרגיה ומוטיבציה.

וגם ממליץ לכם לבדוק את הקורס הדיגיטלי המושקע והאיכותי NLP לביטחון עצמי. הכלים בקורס מאפשרים לבנות אמונה פנימית חזקה ולהתגבר את הפחדים שמעכבים אותנו.

 

למה משפטי מוטיבציה וסרטוני מוטיבציה לא באמת עושים את העבודה?

למה זה שלמרות שמבחינה אינטלקטואלית אנחנו מבינים שהדרך הכי טובה להצליח היא לנסות ולהיכשל הרבה, עדיין אנחנו לא מעזים לשים את עצמנו במקומות בהם יש חשש לכישלון ..?

למה זה שלמרות שאנחנו יודעים שאנשי המכירות הטובים ביותר הם אלו שנדחו הכי הרבה, שהספורטאים הטובים ביותר הם אלו שעברו הכי הרבה קשיים, שהיזמים הכי עשירים הם אלו שקיבלו הכי הרבה לא, עדיין יש משהו שמונע מאתנו מליישם את הגישה הזו.. ?

למה זה שלמרות שראינו סרטוני מוטיבציה ושמענו נאומים יפיפיים בנושא, זה עדיין לא חלחל פנימה.. ?

הסיבה היא שימוש לא נכון במילים ומשמעות שאנו נותנים לניסיונות שלנו.

כל עוד אנחנו חווים את הניסיון הלא מוצלח ככישלון. אנחנו לא נעז לפעול שוב, כי כישלון זה דבר מפחיד, והסוד של אותם אנשים שהוכתרו כמצליחנים, זה שהם בכלל לא חוו כישלון, מבחינתם זה היה חלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה, אבן דרך שהיא לא פחות מדהימה מהתוצאה עצמה, הם ראו את המטרה מול העיניים וידעו שכל ניסיון מקדם אותם עוד צעד קדימה.

שימו לב, אדיסון לא אמר הייתי צריך להיכשל 10,000 פעמים כדי להצליח, הוא אמר, בכלל לא נכשלתי, רק מצאתי דרכים איך זה לא עובד והתקדמתי 10,000 צעדים קדימה.

 

המצאת הנורה תומס אדיסון

 

הנחת היסוד של הNLP: "אין כישלון, יש רק משוב וצמיחה"

חוקרי ה-NLP שדגמו מצוינות טענו שמבחינת האנשים שהצליחו המילה כישלון היא מחוץ ללקסיקון, אותם אנשים הבינו שבפועל יש רק אירועים שקורים (משוב), וכישלון או הצלחה זה פרשנות בלבד, הם גם ניסחו זאת יפה באחת מהנחות היסוד: "אין כישלון, יש רק משוב"

במודל אפרת (ר"ת של – אירוע, פרשנות, רגש, תגובה) אומרים: מתרחש אירוע ואנחנו הם אלו שנותנים לאירוע משמעות שמעוררת בנו רגש. כאשר הרגש בתורו הוא זה שגורם לנו לפעול בצורה מסוימת, לכן אם המשמעות שאנו נותנים לאירוע היא כישלון, הרגש שמתעורר הוא פחד וחוסר רצון לפעול, ולעומת זאת, אם הפרשנות היא למידה, הרגש שמתעורר הוא מוטיבציה ורצון לנסות שוב עם התובנות החדשות.

הבעיה היא שהרגילו אותנו להאמין שברגע שאנחנו משיגים תוצאה לא רצויה המשמעות של זה היא כשילון. הרי בכיתה א' כשענינו תשובה לא נכונה, המורה לא אמרה לנו "מצוין, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן כדי שנלמד, בשביל זה יש בית ספר" להיפך שאר התלמידים צחקו עלינו. ובמהלך החיים למדנו לקשר טעיות עם רגש שלילי וכאב, למרות שבפועל דווקא מהטעויות לומדים הכי הרבה, דווקא האתגרים שאנו מתמודדים איתם הם ההזדמנות הכי טובה לצמיחה והתפתחות.

 

מודל אפרת

 

איך להתגבר על פחד מכישלון ולהתחיל לפעול בעוצמה

הדרך היא להשתמש במסגור מחדש או הגדרה מחדש של האירוע שאנו קוראים לו כישלון, לשנות את המשמעות שאנו נותנים לו.

ברגע שמתרחשת תוצאה לא רצויה תשאלו את עצמכם:

  • מה למדתי ?
  • מה טוב בזה?
  • למה זה קרה לטובה?
  • איך זה מקדם אותי בדרך?

ככה במקום שתפלו למטה ויהיה לכם פחד לנסות פעם נוספת, מה שיקרה הוא שתהיו אפילו יותר חדורי מוטיבציה מלפני כן, ובנוסף לכך תרוויחו תובנות חשובות לגבי פעולות עתידיות.

אגב, גם את כישלונות העבר, אפשר למסגר. נסו לראות איך האירועים שהרגישו לכם הכי נוראיים וקשים, הם אלו שהכי בנו אתכם. כמו שריר שנבנה בחדר כושר ברגע שמעמיסים עליו משקל, כך גם הדחייה והתסכול מחזקים אותנו, ברגע שתבינו את זה לגבי העבר שלכם, פתאום הרבה פחות תפחדו מהקשיים העתידיים.

אז אולי לפני שאתם קופצים להשתמש בשאלות האלו עם אירועים נוכחיים בהם הרגש עדיין משחק תפקיד, הקדישו כמה רגעים לעשות זאת עם אירועי העבר.

 

לסיכום: 4 דרכים להתגבר על פחד מכישלון

  1. בכל אירוע מאכזב לשאול: מה למדתי? מה טוב בזה?
  2. להתבונן "בכישלונות" וקשיי העבר ולבחון: לאן הם הובילו אותי?
  3. לשאול את עצמכם עכשיו: " אם הייתי יודע/ת שאין לי שום אפשרות להיכשל ושכל קושי הוא הזדמנות לצמיחה ולמידה מה הייתי עושה? "
  4. אחרי שפיתחתם את הגישה הזו במלואה, לכו לראות סרטוני מוטיבציה בשביל האנרגיה, רק אל תחשבו שצריך לחוות כישלון בדרך, כי אין מילה כזאת יותר מבחינתכם.

 

איך להתגבר על פחד מכישלון ברמה העמוקה

אני יודע שהדברים יותר יפים בתיאוריה מאשר במציאות, במיוחד אם זה פעם ראשונה שאתם נחשפים לרעיונות האלו, לכן ההמלצה שלי, היא לוודא שאתם מזינים את עצמכם כל הזמן בתכנים מעצימים, קבוצות הוואטספ הן דרך מצוינת לעשות זאת.

אבל עדיף מעבר לכך, אני בהחלט ממליץ לכם לקבל פרטים גם על הקורס הדיגיטלי המושקע והפרקטי –איך לפתח ביטחון עצמי יציב, כי עבודה על ההערכה העצמית והביטחון העצמי שלנו, זאת הדרך הכי טובה לנטרל את הפחדים.

 

מאחל לך המון למידות מעצימות
שחר כהן

 

לאימון אישי משולב NLP

עשו לייק ב-Facebook כדי להישאר מעודכנים בסרטונים ממוקדים שעולים רק שם.

עיקבו באינסטגרם לסרטונים קצרים, שירים על הנפש וציטוטים מעוררי השראה.

עיקבו ב-Youtube ולחצו על סמל הפעמון כדי לקבל התראות על סרטונים חדשים.

 

בחינם לזמן מוגבל: המדריך המלא ליצירת ביטחון עצמי יציב

עקבו אחרי ב YouTube

לחצו על הסמל האדום כדי לקבל סרטונים ותכנים איכותיים דרך YouTube

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *