איך להצליח בדיאטה עם שיטת NLP (כולל דמיון מודרך עם סוגסטיות NLP)

האם יש דרך להצליח בדיאטה בקלות ולאורך זמן, או שדיאטה חייבת להיות דבר קשה ומייסר? התשובה היא שאם אין לכם את הכלים, זה מסובך, אבל כשיש לכם את ההבנה והכלים, להצליח בדיאטה זה קל.

ודמיינו איך זה ירגיש כשתראו את הקינוחים המפתים בארוחת שישי וקל לכם לעמוד בפניהם, או שתשבו בבית קפה ואפילו המטעם האהוב עליכם לא ישבור לכם את הדיאטה. אתם תסיימו ארוחת צהריים או תצאו להפסקת 16:00 ולא יהיה לכם שום צורך בלתי נשלט להכניס משהו מתוק לפה, כי אתם יותר חזקים מכל פיתוי. זה יכול לקרות לכם, אם תשתמשו בטכניקה שבמאמר הנוכחי.

 

הכלי היעיל שיעזור לכם להצליח בדיאטה

לפני הכל חשוב להדגיש שבמאמר הזה אני לא מתיימר לחשוף אותכם לגלולת קסם שתגרום להרזיה או לסוד מסתורי שמעולם לא שמעתם, כי אתם בטח כבר מוצפים ב"טריקים לדיאטה" שלא עזרו לכם ורק גרמו לאכזבה.

אז מה כן יהיה במאמר הזה? אנחנו נסביר את הדברים בצורה פרקטית וברורה, וגם אתן לכם טכניקה מעולם ה-NLP ומדיטציה אפקטיבית, שבעזרתם תוכלו לשבור מחסומים מנטאלים ולהתמיד באורח חיים בריא ללא מאמץ מיוחד.

 

רוצים לוודא שההצלחה בדיאטה מחזיקה מעמד?

לחצו כאן והצטרפו בחינם לקבוצת WhatsApp בה אשלח פעם בשבוע משפט השראה + סרטון ומאמר שיעזרו לכם לפתוח את השבוע עם השראה ומוטיבציה.

וגם ממליץ בחום לקבל פרטים על הקורס המושקע והפרקטי NLP לביטחון עצמי 

8 פרקים, 76 שיעורים, 15 שעות של תוכן ממוקד, מעשי ומרתק שייקח אתכם לרמה הבאה בכל תחומי החיים.

 

מה גורם לנו להיכשל או להצליח בדיאטה

בסה"כ להצליח בדיאטה זה לא תורה מסיני, כולם יודעים מה צריך לעשות.

  1. לא לאכול מזון מעובד וסוכרים.
  2. לעשות פעילות גופנית.

אם גם רוצים להיות ממש בריאים וחטובים אז אפשר ורצוי להתעמק בשיטות מתוחכמות יותר של תזונה נכונה וספורט מקצועי. אבל אפילו אם רק נוותר על המזון המעובד ונצא לחצי שעה פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע, נהיה הרבה מעל הממוצע.

אז למה בכל זאת אנשים אוכלים לא בריא, למרות שהידע כל כך זמין, ושהפעולות הן לא מסובכות?

דיאטה

פער הזמן מונע מאתנו להצליח בדיאטה

הסיבה היא שבהרבה דברים שקשורים לתזונה ובריאות דווקא מה שנעים וכיף בהווה, פוגע בעתיד, ומה שפחות נעים בהווה, משתלם בעתיד. כלומר יש פער זמן בין הסיבה והתוצאה. ולכן העונג המיידי שהמזון מספק משפיע עלינו חזק יותר מהנזק העתידי שהוא יגרום. וגם אם ברור לנו ברמה המודעת שלא משתלם להיות חולים ושמנים בשביל רגע אחד מתוק. תת המודע שלנו לא חושב כך.

איך יודעים שהבעיה המרכזית היא פער הזמן ולא משהו אחר?

הנה כמה דוגמאות שממחישות:

  • אם ברגע שהיינו מכניסים את העוגה לפה, היה עף לנו הכפתור מהגי'נס לא היינו נותנים ולו ביס אחד נוסף.
  • אם ברגע שהיינו מזמינים את הקרואסון או הבורקס בבית הקפה היינו רואים את "האני העתידי" חולה וחסר אנרגיה, כנראה שמיד היינו מבטלים ומזמינים סלט.
  • אם ברגע שהיינו מוותרים על האימון בפעם השלישית השבוע. הייתה צונחת לנו רמת האנרגיה והיינו מתנשפים מעלייה במדרגות, כנראה שהיינו מוצאים את הכוח להתאמן.

מעבר לכך, אם בכל אותם רגעים היינו גם יכולים להתחבר לתחושת הקלילות של גוף בריא, לשמוע את המחמאות שיחלקו לנו, או לראות את עצמינו חטובים ויפים בבגד ים. אז לא רק שהיינו מוותרים על ההנאה הרגעית, זה גם היה מרגיש הדבר הנכון, הטבעי והמענג ביותר לעשות. בטח לא היה מרגיש כמו מלחמה בעצמנו.

 

לצערנו במציאות יש פער זמן

אבל לצערנו זה לא עובד ככה במציאות. במציאות יש פער זמן. ובמציאות החלק הלא מודע שלנו, הוא מי שבאמת מנהל אותנו, הוא מי שמייצר את הרגשות ואחראי על קבלת ההחלטות האינסטינקטיבית, והוא לא מבין לוגיקה של סיבה ותוצאה, כל מה שהוא יודע זה לקשר בין דברים שעולים בסמיכות זמנים, אם אכלנו עוגה והרגשנו עונג, אז בעניו עוגה זה דבר טוב, הוא לא מסוגל להבחין בהשלכות שיהיו לאכילה, ולצערנו הוא זה ששולט בתשוקות ובדחפים שלנו.

מה גורם לנו (לפעמים) להצליח בדיאטה לפני אירוע?

לפעמים לפני אירוע חשוב, אנחנו קצת יותר מצליחים לעמוד בפיתויים, כי פער הזמן מצטמצם והרצון להיראות טוב לאירוע יותר קרוב וממשי מבעיות בריאות שנחווה רק בעוד 20 שנה, ועדיין קשה לעמוד בפיתוי, כי העונג של האוכל הטעים הוא מיידי וחזק, הוא לא בעוד שבוע, לא בעוד שעה, לא בעוד דקה. הוא עכשיו!

איך להצליח בדיאטה

הפתרון – איך להצליח בדיאטה בקלות

אם מה שאמרנו נכון, אז כל מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להצליח בדיאטה זה לקשר למאכלים הלא רצויים יותר כאב מענג, לא ברמה הלוגית, אלא ברמה הרגשית.

ב- NLP יש מגוון רחב של טכניקות אפקטיביות שעוזרות למתאמן לשנות את הייצוג הפנימי שלו והאופן בו תופס את האוכל, ובכך לייצר שינוי משמעותי אפילו במפגש אחד, וראיתי זאת עם אנשים רבים להם עזרתי לייצר שינוי מתמשך בהרגלי האכילה.

אבל עד שניפגש ונכיר באופן אישי. הנה לכם טכניקה אחת סופר פשוטה וסופר אפקטיבית שאני מקווה שתיישמו אותה כהלכה ואז בטח לא תצטרכו להגיע אליי לסדנה או לקליניקה לעבוד על הרגלי תזונה ונוכל להיפגש כידידים בלבד.

אני מכנה אותה מדיטציה ל"צמצום פער הזמן"

 

תהליך עוצמתי ופשוט ליצירת שינוי מהיר ומתמשך בהרגלי אכילה

עצמו עיניים ודמיינו את האוכל הלא בריא שאתם לא מסוגלים לעמוד בפניו. הרגישו את התשוקה אליו וראו איך אתם אוכלים ממנו פעם אחרי פעם בלי שליטה.

עכשיו ראו את עצמכם 5 שנים מהיום שהמשכתם באותה התנהגות, אותה אכילה מפורזת ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות. תנסו ממש להתחבר אל עצמכם בעתיד ולהרגיש.

  • איך אתם נראים?
  • אתם חזקים יותר או חלשים יותר?
  • בריאים יותר או חולים יותר?
  • מבקרים פחות אצל הרופא או יותר?
  • אתם נהנים להסתכל על עצמכם במראה או לא ?
  • אתם יכולים ללכת לים/ בריכה עם בגד ים או מתביישים?
  • איך זה השפיע על מערכות היחסים שלכם, על הזוגיות שלכם?
  • איך זה השפיע על היכולת שלכם לעזור לקרובים אליכם ולהשפיע עליהם?
  • איך אתם מרגישים ? טוב יותר או פחות טוב, צעירים או מבוגרים ?
  • איך המצב רוח שלכם שמחים יותר או מדוכאים יותר ?
  • רמת האנרגיה שלכם עלתה או ירדה?
  • איך זה השפיע על המצב הכלכלי שלכם, על הקריירה?
  • מה האמונות שלכם על עצמכם, על היכולות שלכם ועל כמה אתם שווים?

*כדי להעצים את האפקט תשמרו ברקע את התמונה המנטאלית של המזון המענג כדי שהוא יספוג אליו את כל הכאב שאתם מרגישים.

עכשיו לכו 10 שנים קדימה ועשו את אותו התהליך, לאחר מכן 20 שנה קדימה ואם צריך 30 שנה. תראו את עצמכם שמנים, בודדים, חולים, מבוישים, המשיכו כך עד שאתם ממררים בבכי ומתחייבים לעשות שינוי עכשיו.

כשאתם מגיעים לשיא רגשי שלילי, עיצרו וזכרו שזה רק בראש, זה עוד לא קרה. ואתם יכולים לבחור אחרת.

חיזרו להווה, ועכשיו דמיינו שוב איך יראו החיים שלכם אם תעשו את השינוי 5 שנים מהיום, 10 שנים, 20 שנה מהיום תשאלו את אותם השאלות, רק שהפעם תראו את עצמכם, יפים, חטובים, בריאים, אנרגטיים, ושמחים, המשיכו כך עד שאתם מרגישים נפלא ובא לכם לקפוץ באוויר מאושר. ואתם מבינים שזה הכל בזכות הבחירות הנכונות שעשיתם.

כשאתם מסיימים לכו למקרר תסתכלו על המתוקים תסתכלו על הירקות וביחנו מה בא לכם.

אם אתם אכן יודעים להכניס את עצמכם למצבים רגשיים עוצמתיים,  מובטח שלא תרצו לגעת בג'אנק פוד.

אם קשה לכם להיכנס למצבים רגשיים, אולי שווה לכם להגיע לאחת ההרצאות. שם נוכל ביחד ליצור את השינוי ולהשתמש גם בטכניקות נוספות ומתוחכמות יותר.

 

למה לדמיין דברים שליליים?  אנחנו בעד חשיבה חיובית, לא?

חלק מקוראי המאמר יחשבו  "אבל למה לדמיין דברים רעים?"

התשובה היא שלפעמים מה שהכי מקדם אותנו זה דווקא הכאב, והאמינו לי שעדיף לחוות את הכאב בדמיון לרגע אחד מאשר לחוות אותו במציאות ולזמן ממושך.

בנוסף, לחשוב חיובי זה לא אומר להתעלם מהמציאות, זה אומר להסתכל למציאות בעיניים, להיות מודעים אליה, ובלי פחד וספק להגיד לה, אני הולך לשנות אותך למשהו הרבה יותר מדהים.

התהליך הזה הוא כולו אודות אושר וחיים טובים, בריאים ואנרגטיים. רק שלפעמים כדי להגיע לשם נדרש להתמקד דווקא בכאב, כי הוא מניע אותנו בצורה החזקה ביותר.

אז אל תוותרו לעצמכם, אל תתנו לנסיבות ואירועים כואבים ללמד אתכם,
תלמדו את עצמכם עכשיו בעזרת המדיטציה או יותר טוב בואו לסדנה או אפילו לליוויי אישי אם צריך

 

*הערה חשובה: עם כל הכוח של המוטיבציה השלילית, אנחנו כן רוצים לתת את הדגש על החיובית, כי היא שמאפשרת לנו להתמיד לאורך זמן וגם גורמת לרגשות הרבה יותר נעימים. כמו כן חשוב לשמור על חמלה עצמית.

בנוסף, מחקרים מראים שבכל מה שקשור ליצירתיות, קריירה, לימודים, מוטיבציה שלילית פחות אפקטיבית בהשגת תוצאות. אך בתזונה וכושר אם משלבים איתה גם את החיובית. היא עובדת מדהים.

נסו אותה בעצמכם בעזרת המדיטציה

אשמח לשיתופים איך השתמשת בכלי ובמדיטציה
וגם שיתופים לחברים שנראה לך שהמדיטציה יכולה להועיל להם

 

מאחל לכם המון בריאות וחיוניות
שחר כהן

 

לאימון אישי משולב NLP כיתבו לי

לחצו כאן כדי לקבל השראה שבועית לWhatsApp (הודעה אחת בשבוע)

עיקבו אחריי ב-Youtube ולחצו על סמל הפעמון כדי לקבל התראות על סרטונים חדשים.

עשו לייק ב-Facebook כדי להישאר מעודכנים בסרטונים ממוקדים שעולים רק שם.

עיקבו באינסטגרם כדי לקבל סרטונים מיוחדים, שירים על הנפש וציטוטי השראה.

 

 

בחינם לזמן מוגבל: המדריך המלא ליצירת ביטחון עצמי יציב

עקבו אחרי ב YouTube

לחצו על הסמל האדום כדי לקבל סרטונים ותכנים איכותיים דרך YouTube

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *